mandag 5. oktober 2009

Ommøblering/utpakking på en mandag's kveld.

Jeg er ikke av de raskeste. Det har jeg aldri sagt og jeg har ingen planer om og motbevise det. Men nå har jeg faktisk begynt å komme i gang med å pakke ut. Hvorfor spør du deg kanskje? Jo nå skal du høre. Det begynner og bli kaldt. I mårest var det i hvert fall to minus grader ute. Vi flyttet hit den 1. Juni. Varmen har allerede tatt knekken på store deler av sakene på loftet. Alle lysene er smeltet til det ugjenkjennelige.. Nå vil jeg ikke at kulden skal ødelegge resten av våre få eiendeler.
Morten var sterk og bære ned to esker. De ble stående i noen dager. Du må liksom vente til du har litt lyst, eller er lei av eskene som står i veien hele tiden. Jeg fikk lyst i dag. Brukte hele dagen på å tenke hvordan jeg skal få gjort dette mest mulig effektivt. Da David sov begynte vi.

Over til noe mye viktigere en liten stund. David er litt syk for tiden, virker som halsen er sår. Mat er vanskelig å få i han, og nesen renner hele tiden, så han sliter en del med pusten.

Slik lå han store deler av dagen og koste. Han er så god selv om han er syk, lille helt!

Okei over til ommøbleringen. Jeg glemte å ta før bilder, krise! Men jeg skal være litt flink å forklare.. tror jeg.

Så da ble det en kosekrok her da! Her sto tidligere bokhyllen min, og Juno sitt toalett. Det ble veeeeldig tomt og trist på veggene.. Tips mottas takknemlig. Kjenner jeg meg selv så kommer det ikke opp noe der på en del måneder.. Skal også ha en form for lys der, siden det er der vi skal lese bøker jeg og David!
Så fikk vi klemt inn bokhyllen min der. Tidligere sto det en smal lys dvd hylle der. Fylt til randen. Datamaskinen til morten ble pakker bort der, vi bruker nemlig begge stuebordet til pc'ene. Også sto gitaren der.

Og her havnet da Morten til slutt. Er en del rot enda. Snedig liten sak den der pulten da :) Dette er forresten hjørnet ovenfor til kosekroken. Selvsagt ser du det da... Sjenken står jo der..
Er forresten verdt og nevne at beis lakk til furumøblene ER kjøpt inn. Pussepapir og koster også. Mangler rødsprit. Det som holder meg igjen. Eller forresten jeg gidder ikke akkurat nå. Hadde vært fint og gjort det sammen med noen også. Frivillige? Tenk for en ære, og gjøre stua mi penere!

Tenkte også det kunne være intressert i å se i bokhylla mi? Jeg har nå sortert og lagt bort nesten hundre bøker.. Så er litt stolt da. Har et slags ustabilt kontroll også! :)

Øverste hyllen og mine favoritter over lang tid. Skulle gjerne ha hatt de Dragon Lance bøkene i hard bind. Har lest dem minst 10 ganger hver og sidene faller fra hverandre snart. Den første Harry Potter boka mi ble utgitt i 1999 :) Ringenes Herre leste jeg var 12 år gammel og det tok meg en uke. Elsk. Tenk ti år siden faktisk.

Andre hyllen. Noen av de litt mer dypere bøkene jeg elsker. Hvilken er din favoritt? Jeg klarer ikke å velge en. Prøver og få Morten til å lese Svermen. Den svær blå. Tror ikke han er modig nok.

Tredje hyllen min. JA jeg elsker Wilbur! Begynte og lese i svangerskapet, og det ble bom stopp etter David kom. De er svært liten skrift i bøkene og ikke verdens letteste språk. Da hjelper ikke babylyder og Morten lyder til, og ødelegger Wilbur tiden min. Twilight! Nå har tredje boken fått lov til å komm i hyllen den også. Ble ferdig for noen dager siden. Likte den virkelig. Men nå trenger jeg noe med litt mer spenning i og en smartere og mer komplisert hoverperson. Har begynt på Hugh Laurie (House!) - Våpenforhandleren. Den er digg sålangt! Alle burde lese Carlos. Og Jan triologien (ikke se filmene, fysj!).

Litt diverse.. En god del "ro meg selv ned" bøker. Og noen jeg tar fram i ny og ne og leser litt her og der ettersom humøret.

David sin hylle! Jeg har vært så heldig og fått 10 bøker av mitt skattekammer av min mormor! :) Er også tre "boken om meg" bøker. Jeg er ikke helt glad i noen av dem. Noen tips til ei som er helt fantastisk?

Laget denne jeg. Hengte den litt høgt så jeg må holde David når vi skal se på den. Kanskje litt upraktisk og henge i døren men men..

Malt en kjedelig tre ramme hvit. Litt sånn røff chiq eller hva i all verden det kalles. Neida jeg gidda ikke male to strøk.. Skulle egentlig kaste, så litt stolt her altså.
Vi har klart og rydde store deler av leiligheten i dag. Morten er kjempe flink til alt det huslige. Slipper og mase til og med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...