torsdag 1. april 2010

Hvor skal vi bo?!

Siden før David ble født har jeg snakket om å vurdere å flytte fra "hjembyen". Har ofte veid for og imot og lista er utrolig lang.
De fleste i familien er her. Men vi er en egen familie nå.
Jeg trives ikke her. Hvorfor skal jeg kunne trives noe bedre andre plasser?
Det er mye informasjon som jeg ikke kommer til å dele med noen andre enn Morten. Han sier han drar dit jeg drar, men når det kommer til stykket er han virkelig med?
Men hvor blir det?
Nå når termin nærmer seg og jeg er "ferdig" med å være gravid så vil jeg gjerne begynne på en ny start. En annen plass kanskje?
Jeg elsker Østlandet av en eller annen grunn. Har også sett litt rundt Trondheim, mange fine tettsteder. Vil bo litt mer lokalt, muligheter for utdannelse og jobber som vi begge kan trives i, samtidig ikke for nært en større by, vil at barna skal vokse opp på en plass imellom der.
Tenker også litt på hva om barna blir å snakke trøndersk? Eller enda verre.. søring! ;)
Det sosiale bekymrer meg ikke, vi er ikke spesielt sosiale fra før av, men klarer da å stifte noen bekjentskaper her og der hvis vi vil. Jeg har jo venner som bor langt unna nå også, vi bare møtes ikke så ofte.
Prøver å gjøre plassen vi bor på nå som et hjem, trives veldig godt her, men jeg vet altfor godt at det er bare midlertidig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...