lørdag 15. mai 2010

Kjøpe brukt og litt gravidsnakk.

Å kjøpe brukt er kanskje ikke like morsomt som å handle på butikken, men er ganske så tilfredstillende når man får det samme for halve prisen...... i ettertid! :)
Fra før av har jeg handlet brystpumpe til under halve prisen du får den for i butikk og babybag til emmaljunga vogna vår.
For noen uker siden begynte jeg å lure på hvordan vi skulle gjøre det med soving og leketid på dagtid for babyen. Regner med David ikke er typen som lar henne være i fred..?

Denne lekegrinden med justerbar bunn, leketeppe, ekstra kant til grinden og ammeputen fikk jeg for langt under halvparten av det jeg måtte ha betalt i butikk. Er superfornøyd! Nå skal jeg bare få vasket trekkene og den står allerede i hjørnet sitt.

Denne hengekøyen blir også bestilt på tirsdag, og trives babyen i den så blir det dagvuggen det :) Den koster 249,- så ikke akkurat krise om den ikke blir brukt. Konseptet virker jo genialt da.

Søskenvogn skal også bli kjøpt brukt, så lenge jeg får den vogna jeg vil ha så bryr jeg meg fint lite om farge og årsmodell, bare den er i god stand (mountain buggy, tfk eller easywalker).
Begynner å komme i mål med ting. Blir fint når jeg får nyfødt klærne tilbake igjen, de er nemlig lånt ut til lille Nickolay. Bilstolen og tummytuben er også bortlånt. Har jo ikke bruk for de tingene akkurat nå men godt å få det i hus.
Klær er mangelvare foreløpig, hadde lånt en del selv sist og en god del av klærne fikk varige bæsjflekker og ble ikke tatt vare på.. Stresser ikke så mye likevel, har ingenplass å gjøre av klærne enda. David bruker nemlig stellekommoden til sine klær, må først ordne han et skap å ha sine klær i.

Her er forresten et bilde av en smekker ustelt meg forrige helg;

Vanlig ctg og sparkeundersøkelse. Var også på ultralyd på tirsdagen, det var herlig å se henne igjen! Alt fra hjertet til morkake og fostervann ble nøye undersøkt og veksten ble sjekket. Alt så helt perfekt ut, og hvis målene var riktige så ligger det en stor baby i magen! Kjønnet ble nok en gang bekreftet også.
Det ble feiret med nok et rosa garn-nøste ;)

Har vært syk denne uken, er heldigvis blitt bedre kjappere enn vanlig.
Pollenallergien har også kommet tilbake, og behov for litt medisiner har vært nødvendig. Foreløpig går det bra å ikke bruke linser og livostin nesespray. Får bare håpe det fortsetter og være slik, medisinen som gravide og ammende må bruke gjør deg sinnsykt trøtt og slapp..
Det har jeg ikke tid til!

Resten av kvelden skal brukes til å se Greys, har sett litt over første sesong nå, og koser meg. Herlig med en ny serie og få dilla på, og i tillegg å ha så mange episoder liggende! :)

1 kommentar:

  1. Så fin lekegrind !! Og den hengekøya så genial ut, håper den virker :-)

    Veldig kjekt å få ting brukt synes jeg, spesielt bruks-og hverdagsting. Så kan en heller spandere på seg noe nytt innimellom.
    Jeg har arva masse klær og det er gull verdt !!

    Ha en fin søndag

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...