tirsdag 7. september 2010

Husdyr.

Naboene!
Jeg har mange tanker rundt læringen til barna mine. De elsker og herme og lære lyder, svare på enkle spørsmål som "hva sier kua?".

Jeg har alltid hatt lyst til at de skal lære seg med dyrene, ikke bare igjennom en bok og "pugging", men komme seg ut til dem.
Har faktisk ingen i familien med dyr, utenom Pappa`en min som ufrivillig har en katt etter vi bodde der.. ;)
Vi har besøkt veldig mange dyr og benyttet oss av de mulighetene som er for David. Fine turer, og hele gutten lyser opp i ekte barnefryd! :) (og ikke minst bilder til mor, livredd for å glemme tiden som var..).

Det er morsomt og se han vite hva dyrene sier.. hermer etter lydene deres og har lært seg og kose forsikig med puser blant annet.
Det er enda mer stas at barnehagen hans har husdyr som tema denne høsten! i årsplanen står det at de skal møte dyrene, de synger om de, lager lydene og har hand dukker så de får kose og kjenne på de. Kjempemorsomt for barna :)

1 kommentar:

  1. Dyr er god lære! Fortsett med det! Vil gjerne invitere dere til Volda, da jeg er fra gård :) Klem ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...