tirsdag 29. september 2009

Røde bollekinn.

Han blir bare mer og mer lik faren sin!

David er forresten 8 måneder i dag! Store gullet mitt! Han har lært mye nytt på denne aaaaltfor korte måneden.
Han ruller så og si overalt. Han åler på sin litt spesielle måte, lener hele overkroppen sin vekt på den ene albuen og dytter med føttene. Denne metoden fungerer desverre bare på gulvet. Han er en reser i å rygge da, til hans store frustrasjon. Prøve å sette seg opp, men ikke alltid like lett. Elsker å stå, men er litt tungt for han. Han er ikke så veldig fokusert på kroppen sin, og mer opptatt av omgivelsene og folk rundt seg. Jeg har en teori at det er derfor han ikke er så veldig frampå med å klatre riktig enda. Han reiste seg i badebaljen lett som bare det her om dagen da, men virket ikke helt som om han la til det. Han skulle jo klappe på dusj kabinettet!
Han har nå åtte tenner. En del eksem har han desverre enda, men han får en fin behandling med smøring og babymassasje hver eneste kveld, og det funker supert!
Han er aktiv på pratingen, men han sier ikke noe bevist enda. Det er en del ord som høres ut som mamma og pappa, men det er det eneste vi hører etter. Det kommer en dag, jeg gleder meg.
Han ler veldig mye, og den sitter løst. Dagen lang. Ofte får han store latterkramper. Så herlig å høre. http://www.youtube.com/watch?v=Flt_Datb13U Der er David 4,5 måneder gammel og ler. Siden da har den bare blitt bedre og bedre, hvis det overhodet er mulig!
David blir fasinert av knuter (!), og gulv. Knuten på kosekluten koser han med, han ser på den med fryd i blikker, han spiser og sutter på den og har den nært når han sover. Gulvene må han klappe på. Så mye som mulig! Elsker nye gulv og klappe på.
Han har en dans han gjør veldig ofte. Han har rytme!
David elsker dyr! Han hyler ut i fryd, og han har så utrolig mye og si til lille Juno'en vår. Hunden til Mariell er også ekstremt morsomt.


Vi var forresten til Adele og Mariell i dag. Ikke lett å få dem til å samarbeide.. Gjorde et tappert forsøk og dette var det beste. Stakkar Adele er allergisk mot noe. Ikke så lett når hun ikke kan si i fra hva det er.. Det var så godt og møte Mariell igjen, vært alt for lenge.


Som sagt var jeg veldig sliten i går. Her var frokosten min. Morten er virkelig et lyspunkt i hverdagen min! hva skulle jeg gjort uten deg.

Bonusbildet av minibursdags lillingen min. Han hadde det ekstremt morsomt der, og var nesten skuffet da mor var ferdig og brette tøy ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...