lørdag 19. september 2009

Såpebobler! og slikt.

Vel da har endelig lillegutt sovnet og gubben er på spilling. Jeg sitter her med min egen babettes pizza, et halv liter glass med pepsi max (det er mer i kjøleskapet selvsagt), svart negellakk og ei ny glass fil. Strikketøyet, fjernkontroller, babycall, katten og kameraet er i øyeblikkelig nærhet. Jeg kan i teorien gjøre hva jeg vill. Innendørs selvsagt. Men kjeder meg? Åh ja noe helt forferdelig. Snakker med en sløv svenske som ikke gidder høre på meg. Og en lite tilstedeværende venninne *host*, i grunn så sitter jeg bare å prater med meg selv! Det gjør jeg ofte da.. men i dag, akkurat nå, er det fryktelig kjedelig. Jeg gledet meg jo så kjempe mye. Jeg skulle spise hele pizza'en selv jeg. Jeg skulle høre på tyggis trance og hylflire av mine gode vitser. Men akk nei. Jeg merker altfor godt at det er lørdag. Alle er ute. Jeg bare skjønner ikke hvordan så mange med småbarn kan gjøre så mye på kveldstid?! Altså, du fikk ikke barn for å be andre passe dem! Skulle ønske noen hadde passet David i kveld, for da hadde jeg gått på kino! Vil så gjerne se Jenta som lekte med ilden. Kanskje nesten helg hvis noen tilfeldigvis spør om jeg kanskje vil på kino.. (dette var et hint).

I dag sto vi opp sinnsykt tidlig. Og vi hadde ikke brød. Krise! Tar jo 20 idiotiske minutter og steke et.. Så bestemte meg å dra på spa.. hjemme på badet mitt selvfølgelig. Ble en full kroppskrubb, ansiktmaske og hårkur. Diverse hår ble også borte. Også en del på hodet (jeg røyter som bare pokker..).
Brødet var kaldt da jeg kom ut. For en hysterisk morsom start på dagen.

Da David tok sin normale morgen lur skjedde noe som skremte meg veldig. Han begynte plutselig å vræle, Morten løp ut og fikk han ut av vognen sin. Han hadde blod under nesa si! Måtte ha vært et eller annet dyr som har stukket han. I neseveggen faktisk, der framme vet dere? Så rart. Jeg skal herved alltid bruke insektsnett fra nå av når han skal sove. Trodde det aldri kunne skje meg. Hva er sannsynligheten liksom? I andre etasje på denne tiden av året.
Så forresten noe fugle lignende. Pappa'en til Morten trodde kanskje det var Canada gjess, jeg tipper ender (ei and gakk gakk). Det var iallefall fasinerende og se dem fly i formasjon og hele tiden bytte posisjoner. Og gakkingen deres, den har jeg bare hørt på tv før! Du kan forresten klikke på bildet slik at det blir større, kunne ikke zoome lengre (måtte jo først finne kameraet inne, så finne minne-kortet og så løpe ut!).


Morsom dag i dag forresten. Åpen brannstasjoner i Norge i dag. Vi bor rett ved siden av en brannstasjon. Og ja løypa de kjørte med barna var rett forbi huset. Vi sto ute og vinket tullinger til brannbilen! morsomt! fikk til og med sirene *glede*
Var super spreke og gikk tur også. På handlelisten var det; saks, rødsprit, majones og en duk.
Har hatt besøk i dag, pappa'en til Morten lærte meg litt med speilreflekskameraet mitt. Jeg har utforsket litt på egenhånd med kunnskapen han ga meg.


Tatt i et ganske mørkt rom med sterkt bakgrunns lys, med levende lys tent inni den.

David fikk hjemmelaget lasagne til middag i dag forresten. Del melk i den, men det er jo kokt? Eller har ikke det noe og si? Det var kjempe godt iallefall og han spiste opp alt.
Vi lekte med såpebobler i dag.
Det var veldig morsomt, men ikke så lett og knipse. Brukte for høy ISO (eller lite, har i grunn ikke peiling), så såpeboblene ble litt uklare.. Skal teste ut mer i morgen hvis Morten gidde og stå å blåse en time eller to for meg.




Har faktisk fått teipet en god del lister og slikt i dag! og jeg har malt listene på gangen og bad døren. Hendene mine er fine og hvite (og snart kanskje svarte og?). Det ble overraskende bra. Noen som har forslag til en fin farge å ha i gangen? Ikke grått, hvitt eller noe som er i nærheten av å bare være hvit. Kjedelig.

Nå har vi jammen ta fått meldt oss på babysvømming også. Og vi håper og få komme sammen med babysang gruppen i lokal kirken på mandager. Skal ringe når helge er over. Jeg og David er super sosiale.. Snart.
Tilbake til å kjede meg. Kanskje en tidlig kveld?

Må forresten seriøst få litt hjelp med blogspot. Vil ha en penere blogg :) Header kan fikses selv (Morten kremt), men ja.. nei, jo.


1 kommentar:

  1. Kiino... vi vil og se Jenta som lekte me Ilden.. Menn som hater kvinner va jo drit bra så håp den her og e det ^^

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...