fredag 30. oktober 2009

9 måneder og boktips?


Da var lillegull fylt hele 9 måneder og jeg begynner så smått å innse at han kanskje ikke er en baby lengre.
I går lekte han med sovevognen som står i stuen, og fant det likt å reise seg opp på kne også. Han prøvde å reise seg på tå men deiste på rumpa rimelig kjapt. Jeg skjønner ikke helt hvordan de korte lubne beina hans skal holde han oppe.. lengre enn noen sekunder..
Han har begynt å bli flink å si pappa nå, men nekter å se på Morten når han sier det. Hva betyr egentlig det?

I kveld ble jeg ferdig med den siste (?) boken i Twilight serien, skrevet av Stephenie Meyer.
Boken Ved Daggry har jeg gledet meg til, måtte jo vente i hele to uker på at den skulle komme på norsk. Hadde gjerne lest den på engelsk men så ikke helt poenget.
Det var ikke med en viss forventning at jeg åpnet boken til første side. Jeg må innrømme at jeg ble trollbundet. Har vært veldig åpen for disse bøkene, men det ble litt feil hele boken. Alt ble altfor rett og perfekt. Et eventyr for de litt større en småbarn.
Slik som Dan Brown's bøker kan sammenlignes som de voksnes Harry Potter på en måte. Selvsagt er jeg veldig glad for dem alle sammen at det gikk bra, men kjenner nesten at jeg hadde lyst til at Bella skulle dø jeg (uff så slem). Litt action. Den delen som skulle være action ble en langdryg kjedelig samtale.
Jaja. Nå vet jeg iallefall hvordan den sluttet. Men kjenner jeg godt kan begynne på ei ny bok allerede i kveld. Det kan jeg sjelden fordi jeg liker å reflektere over den boka jeg nettopp har lest.
Absolutt god underholdning og tidsfordriv var den da (men ikke verdt sinnsyke 400,-).
Nå derimot skal jeg kose meg med Våpenforhandleren skrevet av selveste House (Hugh Laurie). Gleder meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...