tirsdag 27. april 2010

Kaster inn håndkleet.

Humøret synker og kroppen vil ikke fungere. Det er på tide å innse at det går ikke. Morten er sykemeldt 70% og blir det framover så lenge David er hjemme.
Kommet til det stadiet der å bære han er veldig vanskelig.
Depresjonen sitter enda selv om jeg er ganske lykkelig for tiden. Er bare livredd for å miste kontrollen over den. Marerittene blir bare verre, og søvnen og humøret blir påvirket av det. Selv om det føles som et enormt nederlag så er det ganske godt å vite at jeg ikke trenger å bekymre meg for hvordan dagene blir, sitte å vente til Morten kommer hjem, og kvelder med straffe vondter siden jeg ikke kan høre på kroppen min. Er heller ikke avhengig av hjelp.
Vi har fått enda en dame i fra homestart, de dagene Morten jobber er David ute halve dagen og koser seg. De neste fire ukene er iallefall bekymringsfrie! :)

David er litt syk, hoster litt og litt redusert. I går ville han ikke sove, i dag vil han bare sove.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Velger å slette kommentaren til Katrine, for det første så vet jeg ikke hvem du er. For det andre så ser jeg ikke poenget med å ha den der. Denne bloggen er jo for meg selv, for min familie og ellers andre som deler samme intresser eller er i samme situasjon med små barn.
Selvsagt flyter det over med kritikk der ute, men det er en liten gruppe med folk som mener alle burde høre deres meninger, noe jeg personlig ikke har noe intresse for :) Er heldig som ikke har opplevd dette før nå.
Jeg velger å skrive om hvordan tiden har vært mye på grunn av uvitenheten som er. Hvor vanskelig det er å få hjelp i psykiatrien, spesielt i min kommune.
Er heller ikke på grunn av depresjon at Morten er hjemme, men på grunn av at kroppen har sagt stopp. Kroppen har ingenting med hodet å gjøre men når bekkenløsning og låsninger hindrer deg i å bevege deg og diverse andre plager som medfølger et svangerskap. Selvsagt kunne jeg gått hjemme med David alene, men det er absolutt ikke det beste for han. Sitte hjemme åtte timer hver dag.. se på tv..?
Jeg elsker familiesenteret jeg, er en gruppe herlige mennesker som gjør dette frivillig for seg selv, de kommer seg ut og barna kommer seg ut. De er ute hele tiden sammen, noen ganger er jeg sammen med dem hvis formen tillater det :)

Hvis du skulle være dømt til å holde deg i ro i flere måneder, se skitten og rotet samle seg opp, skittenklær, matrester og kaos på kjøkken, babyrommet må vente og småting som skulle vært gjort og klær og andre nødvendigheter som skulle ha vært handlet inn, når du ikke kan bære ditt eget barn, ikke løfte han opp når han gråter og ikke få han i babystolen engang, da føler alle seg rævva og mislykka! Det kan jeg love deg.
At Morten er hjemme er for å ta seg av David, slik at jeg kan bære fram barnet med psyken og kroppen i orden, når snuppa kommer har jeg kroppen min igjen og kan fungere som normalt ;)

11 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  6. Slikt tull har ingenting her inne å gjøre, og heller ikke for min familie til å lese ;)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  9. Alt du skriver og mener, forteller meg at er lite reflektert og veldig umoden. Greit nok det du så fint foreslår om passordbeskyttet blogg, og grunnen til at mange får det, er jo fordi hønsehoder som deg skriver hetsene kommentarer....

    Det er vel rimelig deilig å bare skjule seg bak "anonym"-tittelen, for å virkelig få sagt dine innerste tanker om en person du ikke kjenner.

    Og hvis du skal skyte tilbake at jeg også skriver som anonym: Renathe vet godt hvem jeg er.

    SvarSlett
  10. Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hva som er blitt sagt her.

    Men jeg forstår såpass at dette er vel KUN Renathe sin blogg og kun Renathe som skal få diktere om hva, og hva som ikke skal stå her. Ufinheter hører ikke hjemme noen plass.

    Støtter deg Renathe, hva det nå enn gjelder. :)

    SvarSlett
  11. Så bra at mannen kan være en del hjemme, og at dere får hjelp fra homestart. Skulle ønske vi hadde det tilbudet hvor jeg bor.
    Depresjoner er ikke å spøke med. Jeg fikk fødselsdepresjon etter tvillingene kom, og er så glad for at jeg fikk hjelp. jeg var helt på felgen.
    Håper alt går fint fremover. Ta det med ro og plei deg selv og bebisen i magen.
    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...