fredag 21. mai 2010

Lege kontroll 33 + 5

Form: Veldig fin. Er flink til å slappe av og jeg må ikke bære på David siden Pappaen er hjemme for å fylle inn hans behov. Sover lite, våkner mye i løpet av natten og sliter med å sovne.. Er som regel ikke halsbrannen som plager med men bekkenet. Det er utrolig kranglete i liggende stilling. Korte turer og det å ikke bli sittende er den beste medisinen, da stivner ikke bekkenet. Merker det begynner å bli tyngre, kroppen krever mer enn de sju/åtte timene i senga.. Kanskje ikke så rart når man ikke sover så mye da heller. En god del voksesmerter, spesielt i ribbeina. Kan ikke sammenlignes med første gang. Varm rispose og en times tid å slappe av er det eneste som funker.
20 - 50 kynnere i løpet av dagen, mange av de vonde, men de er normale.
Prøver: Urin og blodprøver var fine. Litt lavt blodtrykk, men det er ikke noe å bekymre seg over.
Vekt: +7,5 kg. Halvkilo unna "normalen" og det som skal til for at jordmor skal bli fornøyd ;)
Symfysemål: 33 cm. Litt over gjennomsnittet men innenfor normalen. Stemmer godt med vekstestimeringer, lillepia ser ut til å være go, stor og rund ;)
Aktivitet: Mye mindre! Derfor jeg var på sykehuset to uker tilbake for å sjekke at alt sto bra til. Nå er det litt mindre plass også da, kjennes ut som en slange som kveiler seg rundt inni der faktisk.. Hikkingen har tatt seg opp igjen, og kommer ofte i løpet av dagen. Synes jeg kjente bevegelser av tommelsutting her om dagen også! Reagerer på musikk og David sitt rabalder :)

1 kommentar:

  1. Det går stadig fremover :-) Jeg slet veldig med søvnen da jeg var gravid. Våknet hver natt i 2-tiden og fikk ikke sove mer...

    Nå måtte jeg sjekke helsekortet mitt, jeg var 33 cm i s/f mål i uke 30. Det var siste gang det ble målt.

    Uansett, lykke til med innspurten !!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...