fredag 4. februar 2011

Mett på kameler..

"Barna mine skal ikke se på tv" - Endte i "jøss hvor glad han er i Drømmehagen da, det han jo bare få se." Nå får David se ca. en halv time hver dag, men på sykedager blir det mer..

"Kommer neppe til å gi etter, hvis han vil ha noe han ikke skal ha" - Endte med "åh stakkars han holder jo henda forran øya, seee på han da, MÅ jo bare ha litt is..". Må ærlig innrømme at jeg er litt stressa over at det ikke er is, han kommer ikke til å godta at fryseren er tom.
Han har en lekebil i senga nå også.. den har vært med han en hel uke nå.. sammen med tutekopp med vann og to bamser. Han sover jo, er mitt argument, men hvor skal det egentlig stoppe.

"Hoppe over bading jeg? Neppe!" - Uffameg, er det fredag blir det lett å tenke at vi gjør det bare i morgen tidlig. Plutselig har begge småtrolla badedag samme dag. Det vil si at det er fritt for varmt vann for oss voksne..

- "Barna mine trenger ikke masse leker og fancye klær, det er nok i massevis med kjærlighet og oppmerksomhet" - Joda..tenker jo slik enda, men er så mye morsomt der ute til de små! Finnes det egentlig noe bedre enn de fem minuttene med pur glede når barna får noe nytt? Er kanskje gått så langt at jeg tenker at her må nok mer oppmerksomhet til.. for å veie opp. Selv om det ikke er mangler på det ;)

Og når vi snakker om klær, se hva som kom i posten i dag da! Katvig bodyer til begge og heldrakt til Sofie, på halv pris! Bestilt fra Smågodt fra Trine A/S (facebook link). Tok 2 dager så var det i postkassa mi! :)


 Den største kamelen er nok kanskje det at jeg klarer ikke alt. Ting tar tid med små, og skal alt være perfekt så må det gå utover kvalitetstiden med barna.
Jeg sitter heller hjemme og koser meg med Sofie eller trimmer sammen med henne enn egentid for eksempel. Rutinene til barna er det viktigste og de går utover oss foreldre. Uannsett hvor koselig det er eller om det er ting som burde gjøres, så må vi hjem til rett tid. Barna skal bades, stelles, spise, pusse, lese og synges for og være i seng til klokken er sju.
Ærend tar tid, jeg kan ha fire ting som burde gjøres når jeg går ned til byen, kanskje en ting blir gjort og det skal jeg være fornøyd med! :)

2 kommentarer:

  1. Hihi, kjenner meg mye igjen i det du skriver :)

    SvarSlett
  2. Hehe, kjenner meg igjen i flere ting her ja ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...