onsdag 2. februar 2011

Tid for kontroll, igjen.


Denne lille frøkena har vært på 7/8 mnd kontroll i dag. Så den samme filmen som jeg så for 1,5 år siden, om når ulykken først er ute. Godt å friske opp minnet litt, men det må da være mulig og friske opp den der videoen litt også? (Her snakker vi tidlig 90-tallet, VHS og stygt og si det men noen scener er faktisk veldig perverse..).

Jeg sluttet og amme for tre uker siden. Først skulle vi nattavvenne, som igjen gjorde at hun måtte ha mat oftere og med en utdrivningsrefleks som tar seg god tid så ble det oppskriften på katastrofe.. Etter å ha brukt en nesespray på en liten uke for refleksen, så måtte jeg nesten ta et valg.. amme eller mme?
Da ble det flaske. Er allergisk mot melken min, får utslett som klør veldig, pluss at hun tuller noe fælt og må sjekke hver minste lille lyd.

På 2 uker har hun derfor gått opp 400gram. Hun legger veldig på seg av mme, men håper at glupskheten roer seg, ellers så får mor prøve å hjelpe til litt der. Sprutgulp er ikke et ukjent fenomen her i huset lengre for å si det slik.
Nattavvenningen ble forresten ødelagt også, for så snart hun fikk flaske så var alt av fast føde nekt. Og overalt jeg har lest står det at de burde ha 2, helst 3, faste måltider før en nattavvenner..

Målene hennes i dag er 7435 gram og 65 cm lang. Lita og god! :)

1 kommentar:

  1. Hihi, min lille på 4 mnd er 8,4 og 63 lang :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...