onsdag 19. august 2009

Om natta skal man sove.

Og det har David skjønt! Å fy fader det var godt. Tror ikke jeg har sovet så godt siden før jeg ble gravid, godt over et år siden. Har fått in en ganske fin rutine på matingen hans, ikke fordi jeg ikke liker å amme gutten, men fordi han er en stor gutt og han trenger mye. Han er som oftest lite opplagt om dagen og sliter med søvnen. Jeg ammer han opp til 7 ganger om dagen, og det er mye det! Nå har jeg og Morten blitt kjempe flinke. Opp klokken åtte, frokost når en av oss begynner å funke, sove UTE i vogna rundt ti (det funker genialt! istedet for en time for å få han til å sove, går det nå bare ti minutter circka), opp og kose, kanskje sove, går som oftest en tur. Så ser vi an humøret men mellom to og tre sover han og spiser middag. Klokken halv seks begynner kveldsrutinene som oftest inneholder et bad, kveldsgrøt, pupp, kos/sang før han sovner i senga vår. Jeg og Morten har begynt med samsoving igjen, ikke fordi vi har så kjempe lyst til å skjemme han bort, men fordi han trives bedre i senga, sover mye bedre og føler seg tryggere. Ingenting er bedre enn en glad gutt som slipper å gråte seg i søvn :) Jeg er veldig ops på denne gråtingen og lar han sjeldent gråte, han er såpass liten enda og gråter han så er det som regel en grunn. Da er det min jobb som ei mamma og finne ut av det ;)

I dag fikk David hjemmelaget mat istedet for plastikk maten på glass.. Jeg liker den ikke men må innrømme at det er sinnsykt mere lettvint. Idag ble det gulrøtter, potet og kyllingkjøttdeig til middag.

De to første skjeene gikk ikke så veldig bra..



En kjent grimase for tiden..

Som fortsetter slik




Va jo godt jo!!

Ellers ble denne søte dressen fra Reflex kjøpt inn<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...