onsdag 16. september 2009

Jeg ønsker meg

1. Laser operasjon (øynene).
Da jeg var 14 år gammel fikk jeg prøve linser for første gang. Kan trygt si at det forandret livet mitt. For første gang kunne jeg se hvordan ansiktet mitt så ut uten de stygge brillene i veien. Jeg hatet dem så inderlig og gjorde alltid det.
Jeg innså og at jeg kanskje ikke var så stygg som jeg først trodde. Jeg fikk mer selvtillit, det innrømmer jeg, selv om jeg var aldri så sjenert og stille. Synes alltid at de som snakket høyest i klassen var klyser.. og ropte etter oppmerksomhet.. slik er bare ikke jeg. Så lenge jeg selv vet at jeg kan svaret så er jeg fornøyd, og som regel så gjorde jeg det også..
Da jeg gikk gravid ble synet mitt forverret en del. Optikeren min sa noe slik som "Folk som sier de har skjeve hornhinner kan ikke sammenligne seg med dine skjeve hornhinner.. har SJELDEN sett noen med så skjeve hornhinner". Han sa det nesten som om han var litt stolt? Jeg vet ikke helt..
Nå sliter jeg enormt mye i hverdagen, med tørre øyne og vonde øyne. Jeg plages med a sove, for det er vondt å lukke øynene. Jeg våkner av at de er tørre. Jeg sliter med å se lenge om morgen, og har tåkesyn i flere timer. Jeg har briller, men de er i en mye mindre styrke siden synet mitt bare blir dårligere og dårligere. De er også utrolig skjeive og høyre glasset er løst.. Jeg ser så og si ingenting i dem, og blikket er alltid festet ned på gulvet. Jeg klarer ikke å se øynene til folk jeg snakker med og det er veldig ubehagelig.
Når jeg kommer i jobb igjen blir dette mitt første og viktigste spareprosjekt. Jeg er realistisk, synet mitt vill aldri bli helt bra, men jeg kan iallefall se noe om morgenen.

1 kommentar:

  1. Heisann Renathe! :) Takk for veldig hyggelig kommentar på bloggen min! Så hyggelig at du tar turen innom! Det setter jeg pris på :) Lykke til på giveaway'en min også - spennende!

    Kjempesøt liten klump du har da, herlighet! Men de øynene hørtes ikke særlig gode ut. Sikkert smart å prøve å få fikset dem så du får det bedre i hverdagen igjen!

    Håper du titter innom igjen snarlig! Klem fra Mari

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...