torsdag 22. oktober 2009

Jeg elsker ull.

Jeg prøver å bruke så mye ull som mulig på David.
Det er forskjellige grunner til. Jeg slipper og være usikker på om han er kald (til en viss grad selvsagt), jeg vet at hvis han blir våt så blir han ikke kald og det funker rett og slett bedre til å holde en god temperatur både inne og ute.
Den er deilig mot huden, den klør ikke og mange av klærne er kjempe pene! Det er selvsagt noen som reagerer på ullen, men heldigvis gjør ikke Daviden min det.

Her om dagen var jeg på nattåpent, og da var det tre for to på Kids. Jeg kjøpte tre heldrakter da! Alle ble brune for jeg vil helst ha i nøytrale farger. Så da ble det brunt. To Janus drakter og en fra Joha. Har ikke fått prøvd sistenevnte, for vi har hatt veldig varmt høstvær i det siste. Nesten glad vi ikke tok vinterdekkene på slik som resten av Mo i Rana har gjort. Men det blir vel til helgen siden vi kjører på reservedekk for tiden (forbanna skruer..)



Jeg har selvsagt ikke nok til han enda føler jeg. Kunne godt ha hatt en del strømpiser og noen få bodyer. Hadde jeg hatt råd til det villa jeg ha kjøpt inn lille lam og nøstebarn som bare pokker. Men tenker at en trenger ikke den ulla.
David bruker litt forskjellig, det er forskjellig kvalitet men alle funker slik de skal. Jeg elsker strømpisen uten fot som Cubus har, men bodyen nupper fort, er litt for tykk i min smak. Bruker den selvsagt.
Tom og Trine får du kjøpt på Sparkjøp. Likte de hvite med blonderkanter (fy meg!) veldig godt. Luen har vi brukt siden han var nyfødt og den er ELSK! Har noen blå stripete også i str 80. Det ble krøllete i vask, og er ikke like myk. Luen i str. 80 er faktisk for liten til han.. dårlig gjort!
Janus er utrolig god! Kjempe fornøyd og det er mye å velge i. Har noen i ullsokker i brunt som nupper en del da, men de gjør jobben sin for det.
Joha har noen veldig søte plagg. Hadde ei hjelmlue som egentlig hører til den stripete dressen på bildet over. Den var kjempe god og varm for en bekymret nybakt mamma! :)
Name it ullen til bodyer er vel den jeg er mest fornøyd meg. Den strekker seg ikke og krymper ikke, og er veldig god etter en tur i tørketrommelen.

Jeg vil veldig gjerne lære meg å strikke, men det er mye som skal til for å lære meg noe.. Vurdere nesten og legge inn en kontakt annonse i lokal avisen. Høre om det er ei søt bestemor som ønsker selskap på formiddagen sammen med meg og lillegutt. Strikking, kaffe drikking (må lære meg å drikke det først), småkaker, trilleturer og koselig prat. Høres kjempe koselig ut? Eller er det bare meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...