tirsdag 15. desember 2009

Innspurt til Jul.

Se hvor frisk og god han ser ut nå! Den herlige blide gutten er tilbake!
Han har også fått mye hår på hodet i det siste selv om det ikke synes så godt på bildet.

En av de mange positive tingene i Desember er halv skatt lønninger. En til ting er halv skatt lønninger når alt av julegaver allerede er ordnet. 70% av lønningen går rett i sparingen da selvsagt. Så får vi se hvor mye vi sitter igjen etter helvetes måneden Januar! Altså det skjer mye bra i Januar også. Anne Kristin og David har jo bursdag da! :)
Er så deilig å ha god råd før jul. Tenker jeg skal kjøpe gräddost OG edamer ost. Hoho!
Ofte når vi får lønninger må vi bare ta oss en kikke tur på en ting og tang butikk. Enten det er Europris eller Nille. Kommer alltid over småkjøp som faktisk trengs. Enda en plastboks er i hus. Det blir en str 80 klær boks. En engel henger i kjøkkenvinduet og badet er stappet med såper, shampo og tannkrem.
David er en stolt eier av Troll ull votter og magen min av en Shell pølse.
Lønningsdag er herlig!

Nå driver Pappa og Morten og skrur på kjøkkenet. Julegaven fra han var en ventilator! Helt fantastisk. Den vi hadde funka ikke. Det er en slik skyve sak også så slipper den svære minst 10 år gamle saken. De skal også fikse noen småsaker. Slik som skapdører til hjørneskapet.
Bra bortskjemt jeg som får skapdøren fiksa! Etter et halvt år uten..
Jeg strikker litt og håper jeg blir ferdig til Jul. Tar mye lengre tid enn jeg forventet :)

Må bare fortelle om den tullete pusen vår også. Løpetid. Ordet får meg til å grøsse. Jeg tror ingen som har opplevd dette på nært hold i over lengre tid vet hvor forferdelig det er. Det er tusen ganger verre en papirkutt.
Også pisser hun på gulvet.. skvetter på gardinene og stueputene. Hun er som regel innestengt på lillerommet. På fredag skal hun endelig steriliseres.
Håper hun ikke forandrer seg slik Muffin, moren hennes, gjorde. Vi dro dit med en fantastisk liten pus og kom tilbake med et bitende/kløsende monster (hun er en kjempefin katt nå for en familie med barn, vi hadde bare rett og slett ikke nok tid til henne med kolikkbaby).

1 kommentar:

  1. Hei Renathe. Tante her, eg veit du har det tøfft, men visst ikke at du har det så vondt. I morra kommer eg innom enten du vil eller ikke. Okei...Yvonne

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...